Skip to the content
  • contact@darkmagica.se
  • contact.darkmagicaa@gmail.com
DarkMagica

DarkMagica

  • Hem
  • Blog
  • Om Mig
  • Portfolio Arkiv
  • Uncategorized
    • Uncategorized
  • Bilder
  • Videos Filmat av mig

DarkMagica

  • Hem
  • Blog
  • Om Mig
  • Portfolio Arkiv
  • Uncategorized
    • Uncategorized
  • Bilder
  • Videos Filmat av mig

Blog

  • Home
  • Blog
8 sep
By DarkMagica

Välkomna!

Äntligen! Jag valde nu att äntligen publicera min alldeles egna hemsida, även om det finns mycket att göra så valde jag ändå att publicera. Det är ingen dans på rosor

Continue readingVälkomna!

Pådrag ditt Ultimata Coverband

Kategori

  • Blog (1)

Arkiv

Instagram

Hemma för en stund sedan ! Nu har jag fått skratta så tårarna sprutat och magmusklerna har fått jobba ❤️🥰❤️ Tack @magnusbetner för en underbar Standupshow 🥰

Du är lika grym som alltid! Kul att få höra både det jag och @lindahagman hört lite innan ihop med nytt och riktigt grym twist på det hela😍

Dock så kändes det lite tomt utan @henrikkallman 🙏 men han är ju ute på andra äventyr med Al Pitcher 🥰

Tack återigen igen för en underbar kväll, vi ses nästa gång!

#magnusbetner #standup #swedishstandup #Norrköping #fotograf
•
Följ
Hemma för en stund sedan ! Nu har jag fått skratta så tårarna sprutat och magmusklerna har fått jobba ❤️🥰❤️ Tack @magnusbetner för en underbar Standupshow 🥰 Du är lika grym som alltid! Kul att få höra både det jag och @lindahagman hört lite innan ihop med nytt och riktigt grym twist på det hela😍 Dock så kändes det lite tomt utan @henrikkallman 🙏 men han är ju ute på andra äventyr med Al Pitcher 🥰 Tack återigen igen för en underbar kväll, vi ses nästa gång! #magnusbetner #standup #swedishstandup #Norrköping #fotograf
2 månader sedan
Visa på Instagram |
1/5
Sista kvällen i Åre och det blev en AW med jobbet @coldsales_are_lkpg , vi åt på Crêperie& logi Åre.  Det blev Galette och jag tog Viltskav medans @lindahagman och @tang_adan tog Salmbärslax(som ni ser på bilderna). @caesarjarpemark06 och @tuvali_n tog Chèvrekyckling och cheferna @petpau tog Prosciutto och @josefinesvalin Champinjon,  medans barnen tog Pannkaka med glass grädde och sylt 🥰  Det var gott.

Till efterrätt så tog jag Calvados Crêpes med äpple och karamellsås och glass samt calvados som flamberades. Linda tog ett säkert kort glass med chokladsås och Adam tog Nutella Crêpes, medans Ceasar och Tuvali tog samma som mig men utan Calvados. 

Tyvärr så var inte två av kollegorna Hampus(@hampus.ar ) och Emil ( @emildalefalk )med pga sjukdom. 

Tack för en trevlig kväll och tack för denna vecka i Åre❤️

#åre #creperielogi #Jämtland #foodinspiration #coldsales
•
Följ
Sista kvällen i Åre och det blev en AW med jobbet @coldsales_are_lkpg , vi åt på Crêperie& logi Åre. Det blev Galette och jag tog Viltskav medans @lindahagman och @tang_adan tog Salmbärslax(som ni ser på bilderna). @caesarjarpemark06 och @tuvali_n tog Chèvrekyckling och cheferna @petpau tog Prosciutto och @josefinesvalin Champinjon, medans barnen tog Pannkaka med glass grädde och sylt 🥰 Det var gott. Till efterrätt så tog jag Calvados Crêpes med äpple och karamellsås och glass samt calvados som flamberades. Linda tog ett säkert kort glass med chokladsås och Adam tog Nutella Crêpes, medans Ceasar och Tuvali tog samma som mig men utan Calvados. Tyvärr så var inte två av kollegorna Hampus(@hampus.ar ) och Emil ( @emildalefalk )med pga sjukdom. Tack för en trevlig kväll och tack för denna vecka i Åre❤️ #åre #creperielogi #Jämtland #foodinspiration #coldsales
2 månader sedan
Visa på Instagram |
2/5
God fortsättning alla på det nya året!🥰

Tänkte att jag lägger upp ett litet collage med bilder från gårdagens nyårsmat 🥰

Förrätten blev : Räkcocktail på mitt vis med hemmagjord Rhode islandsås 🥰

Varmrätten blev: Ugnsstekt fläskytterfilé som jag marinerade i en hemmagjord marinad 🥰 till det blev det Ugnsstekta potatis halvor Och stekt sparris,lite sallad, samt rödvinssås. 

Efterrätten blev: hemmagjord Geléhallon pannacotta med spegelglans gjord på Geléhallon,  till det så serverades det lite vispad grädde, passionsfrukt, kiwi och blåbär.

Skålade in nya året med en alkoholfri herrljunga äppelcider då jag misslyckades att få upp korken från Asti flaskan 😂
Så efter tolv slaget så gick jag ut på trappan och kollade lite på fyrverkerier och lyckades få bort korken.

Senare blev det att äta kex,baguette,  Saint Agur ost, prosciutto lufttorkad skinka, lite bonjour kantarell  till mamma och jag åt bonjour vitlök 🥰 till det så fick jag avnjuta Asti mousserande bubblet medans vi kollade på Hockeyn 😇

Självklart så fick katterna nyårsmat tidigare under kvällen varsin Sheba lyxburk med kyckling och räkor 🥰

Hoppas ni alla haft en underbar Nyårskväll och ett underbart 1januari 🥰

#newyear #darkmagicaa #foodinspiration #foodstagram #foodblogger
•
Följ
God fortsättning alla på det nya året!🥰 Tänkte att jag lägger upp ett litet collage med bilder från gårdagens nyårsmat 🥰 Förrätten blev : Räkcocktail på mitt vis med hemmagjord Rhode islandsås 🥰 Varmrätten blev: Ugnsstekt fläskytterfilé som jag marinerade i en hemmagjord marinad 🥰 till det blev det Ugnsstekta potatis halvor Och stekt sparris,lite sallad, samt rödvinssås. Efterrätten blev: hemmagjord Geléhallon pannacotta med spegelglans gjord på Geléhallon, till det så serverades det lite vispad grädde, passionsfrukt, kiwi och blåbär. Skålade in nya året med en alkoholfri herrljunga äppelcider då jag misslyckades att få upp korken från Asti flaskan 😂 Så efter tolv slaget så gick jag ut på trappan och kollade lite på fyrverkerier och lyckades få bort korken. Senare blev det att äta kex,baguette, Saint Agur ost, prosciutto lufttorkad skinka, lite bonjour kantarell till mamma och jag åt bonjour vitlök 🥰 till det så fick jag avnjuta Asti mousserande bubblet medans vi kollade på Hockeyn 😇 Självklart så fick katterna nyårsmat tidigare under kvällen varsin Sheba lyxburk med kyckling och räkor 🥰 Hoppas ni alla haft en underbar Nyårskväll och ett underbart 1januari 🥰 #newyear #darkmagicaa #foodinspiration #foodstagram #foodblogger
5 månader sedan
Visa på Instagram |
3/5
Idag blev det hemmagjord pizza till tidig middag förut idag. 

Gjorde även hemmagjord sås med lätt creme fraiche och sweetchilisås,ananas juice och lite honung, kryddade med salt och peppar 🥰

På pizzan hade vi skinka,lök,paprika,champinjoner och ananas, ost och mozzarella 😊

Den blev riktigt god 🥰

#foodinspiration #foodstagram #food #foodporn #mumsigt #yummie #influencer #foryou #livetpålandet #mat #instafood #foodblogger #matblogg #hobbyphotographer #Sweden #pizza #homemadepizza #photographer #Östergötland ##hävla #DarkMagica #DarkMagicaa #darkfiddo
•
Följ
Idag blev det hemmagjord pizza till tidig middag förut idag. Gjorde även hemmagjord sås med lätt creme fraiche och sweetchilisås,ananas juice och lite honung, kryddade med salt och peppar 🥰 På pizzan hade vi skinka,lök,paprika,champinjoner och ananas, ost och mozzarella 😊 Den blev riktigt god 🥰 #foodinspiration #foodstagram #food #foodporn #mumsigt #yummie #influencer #foryou #livetpålandet #mat #instafood #foodblogger #matblogg #hobbyphotographer #Sweden #pizza #homemadepizza #photographer #Östergötland ##hävla #DarkMagica #DarkMagicaa #darkfiddo
9 månader sedan
Visa på Instagram |
4/5
I förmiddags så blev det äventyr till Katrineholm med mamma för att ta fotokort för att förnya hennes körkort, gjorde det på Svenssons foto , där så dreglade jag över några av system/digital kamreror som fanns xD får väl se om jag snart köper en riktig kamera. Spanade in några Lumix,  han hade en även en begagnad Lumix för 3000kr+ nåt sånt med vidvinkel objektiv som annars kostar 8000kr och då är det både foto och videoinspelning i 4k på den kameran 

Dock så får jag tänka på att de objektiv vi har här hemma till den gamla canon eos kameran inte passar tyvärr till Lumix. Så då får man ju köpa nya objektiv om man ska ha andra än den som medföljer. 

Sen åkte vi iväg till Lidl och handlade grönsaker och massa annat nödvändigt för jag blev sugen på att käka tacos 😅 sen brummade vi hemåt och jag började med maten 😊 så runt 16 tiden käkade vi, 
resultatet ser ni på bilden 🥰

Trevlig lördagskväll alla😊

#mat #foodinspiration #instafood #foodstagram #food #matblogg #foryou #livetpålandet #lifeinthecountry #amatörfotoğraf #hobbyphotographer #swedishfood #Sweden #tacos #östergötland #hävla #foodphotography #DarkMagica #DarkMagicaa #darkfiddo
•
Följ
I förmiddags så blev det äventyr till Katrineholm med mamma för att ta fotokort för att förnya hennes körkort, gjorde det på Svenssons foto , där så dreglade jag över några av system/digital kamreror som fanns xD får väl se om jag snart köper en riktig kamera. Spanade in några Lumix, han hade en även en begagnad Lumix för 3000kr+ nåt sånt med vidvinkel objektiv som annars kostar 8000kr och då är det både foto och videoinspelning i 4k på den kameran Dock så får jag tänka på att de objektiv vi har här hemma till den gamla canon eos kameran inte passar tyvärr till Lumix. Så då får man ju köpa nya objektiv om man ska ha andra än den som medföljer. Sen åkte vi iväg till Lidl och handlade grönsaker och massa annat nödvändigt för jag blev sugen på att käka tacos 😅 sen brummade vi hemåt och jag började med maten 😊 så runt 16 tiden käkade vi, resultatet ser ni på bilden 🥰 Trevlig lördagskväll alla😊 #mat #foodinspiration #instafood #foodstagram #food #matblogg #foryou #livetpålandet #lifeinthecountry #amatörfotoğraf #hobbyphotographer #swedishfood #Sweden #tacos #östergötland #hävla #foodphotography #DarkMagica #DarkMagicaa #darkfiddo
9 månader sedan
Visa på Instagram |
5/5
View on Instagram
Copyright © 2023 |DarkMagica | Powered by WordPress | formula theme by A WP Life